ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
"ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ"


ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς αποδεικνύεται η διακρατική συνεργασία στη φάση του σχεδιασμού του προγράμματος;
Η διακρατική συνεργασία στη φάση του σχεδιασμού του προγράμματος αποδεικνύεται με επιστολή πρόθεσης συνεργασίας από τον φορέα του εξωτερικού, συνοδευόμενη από επίσημη μετάφραση.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι είναι η "παραχώρηση χρήσης εκπαιδευτικού υλικού";
Στην περίπτωση που η διακρατική συνεργασία υλοποιείται και με την παροχή εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής από τον φορέα του εξωτερικού, θα πρέπει να συνοδεύεται από έγγραφο του φορέα του εξωτερικού από το οποίο να προκύπτει η δυνατότητα χρήσης του.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η συμμετοχή του εκπαιδευτή της αλλοδαπής σε ποσοστό 7% του αριθμού των ωρών του θεωρητικού μέρους του προγράμματος μπορεί να συντελεστεί στη χώρα του;
Η συμμετοχή του εκπαιδευτή της αλλοδαπής σε ποσοστό τουλάχιστον 7% του αριθμού των ωρών του θεωρητικού μέρους του προγράμματος αφορά στην περίπτωση που ο εκπαιδευτής μεταβεί στον τόπο υλοποίησης του προγράμματος.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν κάποιοι καταρτιζόμενοι για προσωπικούς λόγους δεν μπορούν να μεταβούν στο εξωτερικό υπάρχει η δυνατότητα για το χρονικό διάστημα που οι υπόλοιποι θα είναι στο εξωτερικό, αυτοί να συνεχίζουν την εκπαίδευσή τους στις δομές του ΚΕΚ ;
Στην περίπτωση που κάποιος καταρτιζόμενος για προσωπικούς λόγους δεν μπορεί να μεταβεί στο εξωτερικό στα πλαίσια της διακρατικής συνεργασίας δεν είναι δυνατό να συνεχίζεται η εκπαίδευσή του στις δομές του ΚΕΚ. Ο καταρτιζόμενος που δεν θα συμμετάσχει θα χρεωθεί με απουσίες για το συγκεκριμένο διάστημα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η πραγματοποίηση μέρους του εκπαιδευτικού προγράμματος στο εξωτερικό μπορεί να αφορά και θεωρία και πρακτική άσκηση ;
Η υλοποίηση μέρους του εκπαιδευτικού προγράμματος στο εξωτερικό μπορεί να αφορά και στην πρακτική άσκηση, αρκεί αυτό να έχει περιγραφεί στην τεχνική προσφορά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι σημαίνει η έκφραση "ο συνδυασμός θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων σε αίθουσα διδασκαλίας" που αναφέρεται στον ορισμό της εναλλασσόμενης κατάρτισης στο ΕΣΔΕΚ;
Ειδικά για το αντικείμενο κατάρτισης "Στελέχη Κέντρων Πληροφόρησης και Ειδικών φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών" όπου θα εφαρμοστεί η εκπαιδευτική μέθοδος της εναλλασσόμενης κατάρτισης, η έκφραση "ο συνδυασμός θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων σε αίθουσα διδασκαλίας" αναφέρεται στην απόκτηση από πλευράς καταρτιζομένων θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων στο αντικείμενο της κατάρτισης, που αμφότερα συνδέονται με την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης σε πραγματικές συνθήκες εργασίας (on the job training) στους συγκεκριμένους φορείς.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στο τεχνικό παράρτημα υποέργου, στη διακρατική συνεργασία ποιες δαπάνες συμπεριλαμβάνονται;
Η μορφή και το περιεχόμενο του Τεχνικού Παραρτήματος Υποέργου θα οριστικοποιηθούν μετά την απόφαση έγκρισης του υποέργου και την υπογραφή της σύμβασης και θα δοθούν στους αναδόχους φορείς ακριβείς οδηγίες συμπλήρωσης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει δυνατότητα υποβολής προγραμμάτων σε νησιά όπου δεν υπάρχουν πιστοποιημένες δομές με την προοπτική υλοποίησης τους σε σχολικά κτίρια;
Στην παρούσα προκήρυξη, βάσει της κατανομής ανά Νομό των αντικειμένων κατάρτισης, του profile των καταρτιζομένων αλλά και των προβλεπόμενων φορέων πρακτικής άσκησης, εκτιμάται ότι η υλοποίηση του συνόλου των προγραμμάτων κατάρτισης, μπορεί να συντελεστεί αποκλειστικά σε πιστοποιημένες δομές.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει κάποιος περιορισμός στις αίθουσες που μπορούν να διαθέσουν τα μη πιστοποιημένα στο περιβάλλον ΚΕΚ σε άλλα ΚΕΚ;
Όσον αφορά στις αίθουσες που μπορούν να διαθέσουν τα μη πιστοποιημένα στο περιβάλλον ΚΕΚ, δεν υπάρχει κανένας σχετικός περιορισμός.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στην Προκήρυξη εντοπίζεται αναντιστοιχία μεταξύ του άρθρου 27 του Αναλυτικού Τεύχους της Προκήρυξης και συγκεκριμένα στο κριτήριο 1.2. και στο Υπόδειγμα 2 του Τεύχους Τεχνικής Προσφοράς Θεματικής Ενότητας Κατάρτισης
Σχετικά με το ¶ρθρο 27 και συγκεκριμένα στο κριτήριο 1.2 έχει υπάρξει ήδη ορθή επανάληψη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι γραπτές απαντήσεις στα ερωτήματα που υποβάλλονται στην Υπηρεσία σας θα κοινοποιούνται σε όλους τους ενδιαφερόμενους;
Οι απαντήσεις στα ερωτήματα αφορούν μόνο στο Φορέα που υποβάλει το ερώτημα. Σε περίπτωση που η Υπηρεσία κρίνει ότι συγκεκριμένο ερώτημα είναι γενικότερου ενδιαφέροντος και μεγάλης συχνότητας, διατηρεί το δικαίωμα να κοινοποιήσει την απάντηση σε όλους τους Φορείς που νομιμοποιούνται να συμμετάσχουν στο Διαγωνισμό.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η ενδεικτικότητα των τίτλων των προγραμμάτων κατάρτισης αφορά μόνο στις θεματικές ενότητες 19 και 20 ή επεκτείνεται και στις υπόλοιπες ενότητες;
Τα ενδεικτικά αντικείμενα κατάρτισης αφορούν μόνο στις θεματικές ενότητες 19 (Ατμοσφαιρική Ρύπανση) και 20 (Θεσμοί Περιβαλλοντικής Πολιτικής).

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το εκπαιδευτικό επίπεδο των καταρτιζομένων είναι υποχρεωτικό ή ενδεικτικό;
Οι καταρτιζόμενοι θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν το εκπαιδευτικό επίπεδο που περιγράφεται στο Παράρτημα 1 της Προκήρυξης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Για το Αντικείμενο Κατάρτισης "Στελέχη Κέντρων Πληροφόρησης και Ειδικών φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών", μπορούν στα σεμινάρια ενός Νομού να συμμετέχουν καταρτιζόμενοι από άλλον Νομό και εφ' όσον η προστατευόμενη περιοχή περιλαμβάνεται στα διοικητικά όρια του δεύτερου Νομού;
Δεν είναι δυνατόν σε πρόγραμμα κατάρτισης που υλοποιείται σε έναν Νομό να συμμετέχουν καταρτιζόμενοι από άλλον Νομό.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Για το Αντικείμενο Κατάρτισης "Στελέχη Κέντρων Πληροφόρησης και Ειδικών φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών", μπορούν στα σεμινάρια ενός Νομού να συμμετέχουν καταρτιζόμενοι από γειτονικό Νομό στην περίπτωση που η προστατευόμενη περιοχή περιλαμβάνεται μόνο στα διοικητικά όρια του δεύτερου Νομού;
Δεν είναι δυνατόν σε πρόγραμμα κατάρτισης που υλοποιείται σε έναν Νομό να συμμετέχουν καταρτιζόμενοι από γειτονικό Νομό Εκτιμάται ότι δεν υπάρχει πρόγραμμα στο αντικείμενο κατάρτισης "Στελέχη Κέντρων Πληροφόρησης και Ειδικών Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών" και στο Νομό που προκηρύσσεται να μην λειτουργεί (ή πρόκειται άμεσα να λειτουργήσει) Κέντρο Πληροφόρησης ή Φορέας Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Για το Αντικείμενο Κατάρτισης "Στελέχη Κέντρων Πληροφόρησης και Ειδικών φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών", μπορεί η πρακτική άσκηση να πραγματοποιηθεί σε Κέντρο Πληροφόρησης το οποίο βρίσκεται σε άλλον Νομό από αυτόν που υλοποιείται το Πρόγραμμα όταν το κέντρο αυτό α) αφορά και β) δεν αφορά στην προστατευόμενη περιοχή η οποία εκτείνεται στα όρια και του Νομού στον οποίο πραγματοποιείται το πρόγραμμα ;
Η πρακτική άσκηση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί σε Κέντρο Πληροφόρησης το οποίο βρίσκεται σε άλλον Νομό από αυτόν που υλοποιείται το πρόγραμμα κατάρτισης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Για το Αντικείμενο Κατάρτισης "Στελέχη Κέντρων Πληροφόρησης και Ειδικών φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών", μπορεί να προβλέπεται πρακτική άσκηση σε Φορείς Διαχείρισης που δεν λειτουργούν ακόμα; Είναι αρκετά βέβαιο ότι μέχρι την υλοποίηση των προγραμμάτων οι Φορείς αυτοί θα λειτουργούν;
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό και με δεδομένο το χρονικό ορίζοντα υλοποίησης του έργου, εκτιμάται ότι το σύνολο των Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών θα λειτουργεί μέχρι την έναρξη υλοποίησης των προγραμμάτων.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η διεξαγωγή πρακτικής άσκησης που θα περιλαμβάνει παρατήρηση και καταγραφή στοιχείων του φυσικού περιβάλλοντος είναι αποδεκτή στο πλαίσιο των προγραμμάτων;
Σύμφωνα με το ΕΣΔΕΚ, παρατήρηση και καταγραφή στοιχείων δεν λογίζεται ως πρακτική άσκηση (ΕΣΔΕΚ ¶ρθρο 4 Παράγραφος 3).

ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι αποδεκτή ως πρακτική άσκηση η γραπτή εργασία που θα πραγματοποιήσουν οι καταρτιζόμενοι ;
Οποιαδήποτε μορφή γραπτής εργασίας εντάσσεται στη θεωρητική κατάρτιση και δε λογίζεται ως πρακτική άσκηση. Στο ΕΣΔΕΚ περιγράφεται αναλυτικά τι ορίζεται ως πρακτική άσκηση (ΕΣΔΕΚ ¶ρθρο 4 Παράγραφος 3).

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος είναι ένας για κάθε Θεματική Ενότητα ή ένας για κάθε αντικείμενο κατάρτισης; Σε ΚΕΚ Εθνικής Εμβέλειας ο Επιστημονικός Υπεύθυνος είναι ένας για το Κεντρικό και τα Παραρτήματα ή μπορεί και κάθε Παράρτημα να ορίσει διαφορετικό;
Βάσει του Αναλυτικού Τεύχους της Προκήρυξης "Κατάρτιση σε θέματα Προστασίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος" ορίζεται ένας Επιστημονικός Υπεύθυνος για κάθε Θεματική Ενότητα Κατάρτισης ανεξάρτητα από το αν το ΚΕΚ είναι Εθνικής Εμβέλειας με Κεντρική δομή και Παραρτήματα .

ΕΡΩΤΗΣΗ:Ένα ΚΕΚ έχει δικαίωμα να υποβάλει μια προσφορά στη θεματική ενότητα 20 για τέσσερα προγράμματα κατάρτισης που θα απευθύνονται όλα σε άνεργους εκπαιδευτικού επιπέδου ΑΕΙ - ΤΕΙ διαφορετικού-εξειδικευμένου αντικειμένου το καθένα και σύμφωνα με την ενδεικτική θεματολογία που αναφέρετε;
Η προσφορά δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των προκηρυσσόμενων προγραμμάτων κατάρτισης ανά θεματική ενότητα και Νομό.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η παράγραφος 5 του άρθρου 9 σημαίνει ότι αν κάποιος υποψήφιος ανάδοχος πιστοποιημένος σε μια περιφέρεια διαθέτει δυναμικότητα ανάλογη μπορεί να υποβάλει προσφορά για το σύνολο των προγραμμάτων κατάρτισης που έχουν προκηρυχθεί στην Περιφέρεια αυτή ;
Ο κάθε υποψήφιος ανάδοχος έχει το δικαίωμα να υποβάλει την προσφορά του είτε για το σύνολο των προγραμμάτων κατάρτισης είτε για μέρος αυτών, εκεί όπου νομιμοποιείται και πάντα σύμφωνα με τη δυναμικότητά του, όπως αυτή ορίζεται στην προκήρυξη "Κατάρτιση σε θέματα προστασίας και διαχείρισης περιβάλλοντος".

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως αναλύονται τα αρχικά ΕΚΟ ;
Ως ΕΚΟ αναφέρονται οι καταρτιζόμενοι που προέρχονται από Ευπαθείς Κοινωνικά Ομάδες, όπως χαρακτηρίζονται από τον ΟΑΕΔ.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στις Θεματικές Ενότητες Δ' και Ε' τα αναφερόμενα ως ενδεικτικά αντικείμενα κατάρτισης είναι ενδεικτικά προγράμματα που μπορεί να επιλέξει το κάθε ΚΕΚ για τις συγκεκριμένες Θεματικές Ενότητες;
Για τις συγκεκριμένες Θεματικές Ενότητες τα αντικείμενα κατάρτισης αφορούν σε ενδεικτικά προγράμματα κατάρτισης από τα οποία υποχρεωτικά πρέπει να επιλέξει ο κάθε φορέας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στο υπόδειγμα ΙΙ στο πεδίο "Επάρκεια και αποτελεσματικότητα του φορέα" θα αναφερθεί η συνολική εμπειρία του φορέα από την ίδρυσή του ή για κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα;
Στο Υπόδειγμα ΙΙ στο πεδίο "Επάρκεια και αποτελεσματικότητα του φορέα" θα πρέπει να αναφερθεί η συνολική εμπειρία του φορέα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε ποιο σημείο του Υποδείγματος ΙΙ θα μπορούσε να αποτυπωθεί η εμπειρία του φορέα σε αυτοχρηματοδοτούμενα ή ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα;
Η συνολική εμπειρία του φορέα σχετικά με την υλοποίηση ενεργειών κατάρτισης στη συγκεκριμένη Θεματική Ενότητα, αποτυπώνεται στο Υπόδειγμα 2 "Επάρκεια και αποτελεσματικότητα του φορέα" στο πεδίο "Εμπειρία του φορέα στην υλοποίηση ενεργειών κατάρτισης στο Θεματικό Πεδίο 1 Επαγγέλματα Περιβάλλοντος και ιδιαίτερα στην προτεινόμενη Θεματική Ενότητα - Γενικά".

Στον πίνακα "Αναλυτική παρουσίαση της εμπειρίας του φορέα στην υλοποίηση προγραμμάτων στην προτεινόμενη Θεματική Ενότητα" αναφέρεται μόνο η υλοποίηση Προγραμμάτων Κατάρτισης στο πλαίσιο Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ή Κοινοτικών Πρωτοβουλιών.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η προσφορά για μια συγκεκριμένη θεματική ενότητα αναφέρεται σε ένα Νομό, μια περιφέρεια ή υποβάλλεται μία μόνο προσφορά για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα που αφορά όλους τους Νομούς της χώρας;
Το Τεύχος Τεχνικής Προσφοράς Θεματικής Ενότητας υποβάλλεται από τον υποψήφιο ανάδοχο άπαξ για κάθε Θεματική Ενότητα , εκεί όπου νομιμοποιείται και αφορά σε όλες τις Περιφέρειες /Νομούς που προκηρύσσεται η συγκεκριμένη Θεματική Ενότητα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι αξιολογητές κατά τη συμπλήρωση του Δελτίου Αξιολόγησης θα βαθμολογήσουν τα κριτήρια Τεχνικής Αξιολόγησης ή απλά θα χαρακτηρίσουν τις ομάδες κριτηρίων(Ανεπαρκής, Επαρκής, Καλή) ;
Οι αξιολογητές θα προτείνουν χαρακτηρισμό αξιολόγησης για κάθε ομάδα κριτηρίων χωριστά και τεκμηριώνοντας αυτόν, όπως αναφέρεται στο άρθρο 25 παράγραφος 3 και 4 της προκήρυξης .

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τα μέλη των Γνωμοδοτικών Επιτροπών θα αποτυπώσουν την κρίση τους για καθένα από τα κριτήρια Τεχνικής Αξιολόγησης σε κάποιο έντυπο ; Το έντυπο αυτό συσχετίζεται με το Δελτίο Αξιολόγησης;
Τα μέλη των Γνωμοδοτικών Επιτροπών θα αποτυπώνουν την κρίση τους για καθένα από τα κριτήρια Αξιολόγησης Τεχνικών Προσφορών σε σχετικό έντυπο αφού λάβουν υπόψη τους τον χαρακτηρισμό αξιολόγησης και τις παρατηρήσεις των αξιολογητών, όπως αυτά θα αποτυπωθούν στο Δελτίο Αξιολόγησης .

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τα μέλη των Γνωμοδοτικών Επιτροπών θα εξετάσουν κάθε θεματική ενότητα και κάθε πρόγραμμα κατάρτισης το οποίο και θα βαθμολογήσουν ή η εξέτασή τους θα γίνει υποχρεωτικά μόνο από τους αξιολογητές και τα μέλη των Γνωμοδοτικών επιτροπών απλά θα βαθμολογήσουν κάθε ένα από τα κριτήρια κατά την ελεύθερη κρίση τους λαμβάνοντας υπόψη τους και τις βαθμολογίες των αξιολογητών ;
Κάθε μέλος της Γνωμοδοτικής Επιτροπής θα εξετάσει το Τεύχος Τεχνικής Προσφοράς της Θεματικής Ενότητας Κατάρτισης και το/τα Τεύχος/η Τεχνικής Προσφοράς του/των Προγράμματος/των Κατάρτισης και αφού λάβει υπόψη του τον χαρακτηρισμό αξιολόγησης των αξιολογητών για κάθε ομάδα κριτηρίων καθώς επίσης και τις παρατηρήσεις που αυτοί διατυπώνουν κατά την εξέταση των αντίστοιχων κριτηρίων, θα βαθμολογήσει με ένα ακέραιο βαθμό από το 0 έως το 100 κάθε ένα από τα κριτήρια τεχνικής αξιολόγησης και έτσι προκύπτει ο βαθμός για κάθε ομάδα κριτηρίων.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα δοθούν στους αξιολογητές και τα μέλη των Γνωμοδοτικών Επιτροπών οδηγίες γραπτές ή προφορικές που θα αφορούν στον τρόπο αξιολόγησης των προσφορών ;Ποιο θα είναι το περιεχόμενό τους;
Αναφορικά με την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών από τα μέλη της Γνωμοδοτικής Επιτροπής και την υποβοήθηση του έργου τους από τους αξιολογητές, προγραμματίζεται η υλοποίηση τεχνικής συνάντησης. Το περιεχόμενο της τεχνικής αυτής συνάντησης θα αφορά στην παροχή πρόσθετων διευκρινίσεων σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών.. Παράλληλα θα εκπονηθούν ειδικά έντυπα - δελτία αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών. Σκοπός αυτών είναι η ομογενοποίηση της διαδικασίας και η υλοποίηση αυτής κάτω από κοινή φιλοσοφία και κοινά κριτήρια.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στόχοι της προκήρυξης ως προς την απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και συμπεριφορών που θα αναπτύξουν οι καταρτιζόμενοι είναι οι στόχοι του έργου όπως αποτυπώνονται στο άρθρο 1 παράγραφος 4 και μόνο;
Η απόκτηση γνώσεων, η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η μεταβολή στάσεων και συμπεριφορών από πλευράς καταρτιζομένων, πρέπει να συνάδουν με τους στόχους του προκηρυσσόμενου έργου, όπως αυτοί αποτυπώνονται στο άρθρο 1 παράγραφος 4 της προκήρυξης "Κατάρτιση σε θέματα προστασίας και διαχείρισης περιβάλλοντος".

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσο δεσμευτικός είναι ο αρχικός χρονικός προγραμματισμός των προγραμμάτων κατάρτισης που υποβάλλονται; Μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με τον αριθμό των προγραμμάτων που τελικά θα εγκριθεί ;
Ο χρονικός προγραμματισμός που πρόκειται να υποβληθεί στο Υπόδειγμα 2 είναι ενδεικτικός, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα αφίσταται τελείως της πραγματικότητας κατά τη διάρκεια της υλοποίησης, λαμβάνοντας υπόψη τα εγκεκριμένα προγράμματα κατάρτισης σε σχέση με τα υποβληθέντα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως θα γίνει η επιλογή των Πτυχιούχων Μηχανικών ΑΕΙ;
Πριν την έναρξη υλοποίησης των Προγραμμάτων θα έχουν δοθεί αναλυτικές οδηγίες και κατευθύνσεις σχετικά με τη διαδικασία επιλογής των καταρτιζομένων και τη συνεργασία των ΚΕΚ με τις Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης. Όλοι οι υποψήφιοι καταρτιζόμενοι, άρα και οι Μηχανικοί πτυχιούχοι ΑΕΙ, πρέπει υποχρεωτικά να περάσουν από τη διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο είναι το κριτήριο ώστε ο αριθμός των ανέργων που θα υποδειχθεί από το ΚΠΑ να θεωρηθεί «μη επαρκής» οπότε να προχωρήσει ο φορέας στη διαδικασία της ανοικτής πρόσκλησης;
Ο αριθμός των ανέργων που θα υποδειχθούν από τις Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης θεωρείται μη επαρκής, όταν υπολείπεται του προβλεπόμενου αριθμού καταρτιζομένων του προγράμματος κατάρτισης και όταν τα προτεινόμενα από τις ΔΥΑ άτομα, δεν ανταποκρίνονται στα κριτήρια επιλογής που έχουν τεθεί από τον φορέα, βάση επαρκούς αιτιολόγησης. Κατά τα άλλα εφαρμόζονται τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 της παρούσας προκήρυξης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στην πρώτη σελίδα του Υποδείγματος 2 πρέπει να συμπληρωθεί ο α/α της Θεματικής Ενότητας σύμφωνα με το Υπόδειγμα 1 ;
Στην πρώτη σελίδα του Υποδείγματος 2 είναι απαραίτητο να συμπληρωθεί ο κωδικός της Θεματικής Ενότητας καθώς και ο τίτλος αυτής, σύμφωνα με το Παράρτημα 1, ο οποίος θα είναι σε απόλυτη ταύτιση με τον τίτλο όπως αυτός θα αποτυπωθεί στο Υπόδειγμα 1.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως διαμορφώνεται ο κωδικός των ενδεικτικών προγραμμάτων ;
Στην πρώτη σελίδα του Υποδείγματος 3, συμπληρώνεται ο αύξων αριθμός, με συνεχόμενη αρίθμηση όλων των Προγραμμάτων Κατάρτισης που υποβάλει ο υποψήφιος ανάδοχος, ο κωδικός και ο τίτλος του προγράμματος κατάρτισης (σύμφωνα με το Παράρτημα 1). Ο αύξων αριθμός καθώς και ο τίτλος θα πρέπει να είναι σε απόλυτη ταύτιση με τον αύξοντα αριθμό και τον τίτλο όπως αυτά θα αποτυπωθούν στο Υπόδειγμα 1. Όσον αφορά στα ενδεικτικά προγράμματα κατάρτισης των Θεματικών Ενοτήτων 19 «Ατμοσφαιρική Ρύπανση» και 20 «Θεσμοί περιβαλλοντικής πολιτικής» παρακαλούμε να αναγράφεται ο αύξων αριθμός αυτών, σύμφωνα με το Παράρτημα 1. (π.χ. Α/Α:1 Κωδ:.19.01.01 Τίτλος: «Υπεύθυνοι ανάπτυξης και λειτουργίας συστημάτων περιβαλλοντικής παρακολούθησης».

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τα τεύχη Τεχνικής Προσφοράς προγραμμάτων κατάρτισης (Υπόδειγμα3) που ανήκουν σε μία θεματική ενότητα (Υπόδειγμα 2) πρέπει να συσκευαστούν ανά Νομό ;
Σύμφωνα με το άρθρο 14 «Περιεχόμενο φακέλου Προσφοράς» παράγραφος 2 εδάφιο 2.1.2. του Αναλυτικού Τεύχους Προκήρυξης ο υπο-φάκελος κάθε Θεματικής Ενότητας θα πρέπει να περιέχει και τα Τεύχη Τεχνικής Προσφοράς Προγραμμάτων Κατάρτισης σε χωριστούς σφραγισμένους φακέλους ανά Νομό και Πρόγραμμα Κατάρτισης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στο φάκελο της προσφοράς θα συμπεριλαμβάνονται και ηλεκτρονικά αντίγραφα ;
Ο φάκελος της προσφοράς δεν προβλέπεται να περιέχει ηλεκτρονικά αντίγραφα στην παρούσα προκήρυξη.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στο άρθρο 12 σημείο 10 της προκήρυξης ζητείται να συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των άλλων στοιχείων και η διάρκεια σε ώρες του κάθε προγράμματος καθώς και η ανάλυσή τους σε θεωρία και πρακτική. Σε ποιο σημείο θα πρέπει να αποτυπωθούν αυτά τα στοιχεία;
Στο άρθρο 12 παράγραφος 10 της παρούσας προκήρυξης ζητείται μεταξύ άλλων η διάρκεια σε ώρες του κάθε προγράμματος κατάρτισης και ανάλυση των ωρών σε θεωρία και πρακτική. Τα αιτούμενα στοιχεία αποτυπώνονται στο Υπόδειγμα 2 στον πίνακα με τίτλο «Αναλυτική Κατάσταση των υποβληθέντων προγραμμάτων κατάρτισης του υποψήφιου ανάδοχου στη θεματική ενότητα».

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως συμπληρώνεται ο πίνακας «Εκπαιδευτικές Ενότητες του προγράμματος – Προφίλ Εκπαιδευτών» του Υποδείγματος 3;
Η ανάλυση του πίνακα «Εκπαιδευτικές ενότητες του προγράμματος - Προφίλ Εκπαιδευτών», γίνεται με βάση την εκπαιδευτική ενότητα. Αρχικά αποτυπώνονται ο τίτλος, το σύνολο των ωρών της εκπαιδευτικής ενότητας και η ποσοστιαία κατανομή των ωρών αυτής στη συνολική διάρκεια του Προγράμματος. Ακολούθως, με κατώτερο σημείο αναφοράς αυτό του επίπεδου εμπειρίας του εκπαιδευτή, αναγράφονται οι τυχόν εκπαιδευτικές υποενότητες με συμπλήρωση των στηλών που αφορούν το σύνολο των ωρών αυτών ανά επίπεδο εμπειρίας του εκπαιδευτή.

Πίνακας : Εκπαιδευτικές ενότητες του προγράμματος - Προφίλ Εκπαιδευτών

1

2

3

4

Εκπαιδευτική
Ενότητα

Σύνολο
Ωρών

%

Εμπειρία
Εκπαιδευτή

A. ************

90

30

Α

B. ************

90

30

Β

Γ. ************

90

30

Β

Δ. ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

20

6,7

Δ1. Σύνταξη βιογραφικού σημειώματος

5

Α

Δ2. Βασικά στοιχεία συνέντευξης με εργοδότες

5

Β

Δ3. Χρήση υπηρεσιών και προγραμμάτων του ΟΑΕΔ (πρακτική)

5

Ζ

Δ4. Βασικές αρχές στο ξεκίνημα αυταπασχόλησης.

5

Γ

Ε. ************

10

3,3

Α

Με βάση αυτά και σε περιπτώσεις όπου υπάρχει συνδιδασκαλία ή η πρακτική άσκηση υλοποιείται σε περισσότερες από μία επιχειρήσεις – φορείς, ακολουθείται το παρακάτω υπόδειγμα. Σκοπός είναι η πλήρης αποτύπωση των ανθρωποωρών των εκπαιδευτών καθώς και του επιπέδου εμπειρίας, για να είναι εφικτή η πλήρης αντιστοίχιση του πίνακα με τον πίνακα 2 «Αμοιβές των εκπαιδευτών του Προγράμματος» του Υποδείγματος 4 «Τεύχος Οικονομικής Προσφοράς Προγράμματος Κατάρτισης»


Πίνακας : Εκπαιδευτικές ενότητες του προγράμματος - Προφίλ Εκπαιδευτών

1

2

3

4

Εκπαιδευτική
Ενότητα

Σύνολο
Ωρών

%

Εμπειρία
Εκπαιδευτή

A. ************

50

16,7

Α

B. ************

150

50

Β1. Θεωρία

50

Α

Β2. Πρακτική άσκηση - επιχείρηση Α

100

Β

Β3. Πρακτική άσκηση - επιχείρηση Β

100

Γ

Β4. Πρακτική άσκηση - επιχείρηση Γ

100

Ζ

Γ. ************

40

13,3

Γ1. Θεωρία - συνδιδασκαλία

40

Α

Γ2. Θεωρία - συνδιδασκαλία

40

Β

Δ. ************

60

20

Β

Στον πίνακα 2 "Αμοιβές των εκπαιδευτών του προγράμματος" του Υποδείγματος 4 στο σύνολο της στήλης "Απασχόληση σε Α/Ω", αποτυπώνεται το άθροισμα των ανθρωποωρών των εκπαιδευτών του προγράμματος προσθέτοντας και τις ώρες του/των επόπτη/των πρακτικής άσκησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στο τεύχος της οικονομικής προσφοράς η ανάλυση των ποσών γίνεται έως δύο (2) ή με περισσότερα δεκαδικά ψηφία;
Η ανάλυση γίνεται μέχρι δύο (2) δεκαδικά ψηφία όπου το τελευταίο ψηφίο στρογγυλοποιείται προς τα πάνω, αν υπερβαίνει το ήμισυ π.χ. 9,979 στρογγυλοποιείται σε 9,98.

Δ ι ε υ κ ρ ι ν ί σ ε ι ς

Κωδικός του Αντικειμένου Κατάρτισης "Στελέχη Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων" είναι 17.01 και οι ώρες του προγράμματος είναι από 150 -400 και όχι 17.04 με ώρες 400-600 όπως εκ παραδρομής αναφέρεται για το Νομό Φλώρινας στο Παράρτημα 1.

Οι ώρες του Αντικειμένου Κατάρτισης "Στελέχη Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων" είναι 150 - 400 και όχι 400-600 όπως εκ παραδρομής αναφέρεται για το Νομό Πρέβεζας στο Παράρτημα 1.